
Łódzkie gra w szachy
1 września, 2022
Projekt Dyrektor
19 maja, 2023Razem Możemy Więcej

Okres realizacji
Priorytet 1
osób ukończyło kursy języka polskiego dla obcokrajowców
Efekty:
Bezpośrednim efektem była likwidacja barier komunikacyjnych utrudniających funkcjonowanie cudzoziemców w polskim społeczeństwie i nawiązywanie dobrych relacji społecznych. Znajomość języka w stopniu komunikatywnym przyniosła ułatwienie nauki dorosłym cudzoziemcom oraz zdobywania kwalifikacji i umiejętności zawodowych w polskim systemie oświaty oraz na ścieżce pozaformalnej, umożliwiających znalezienie zatrudnienia na polskim rynku pracy lub podjęcie samozatrudnienia
Nastąpiło rozwijanie i umacnianie postaw ukierunkowanych na integrację oraz aktywne współdziałanie na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, w tym włączanie cudzoziemców do aktywnego życia wspólnot lokalnych, poszerzanie wiedzy cudzoziemców na temat kultury, tradycji i historii naszego kraju, stworzenie warunków sprzyjających adaptacji cudzoziemców oraz przeciwdziałanie ich dyskryminacji w miejscu pobytu i pracy.
Priorytet 2
osób ukończyło poniżej wymienione kursy umiejętności zawodowych dla obcokrajowców
- Wykonywanie zabiegów upiększających naturalną płytkę paznokcia
- Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających oczy i ich opraw
- Podstawy florystyki
- Planowanie kompozycji i dekoracji roślinnych
Efekty:
Bezpośrednim efektem było zdobycie umiejętności zawodowych umożliwiających znalezienie zatrudnienia na polskim rynku pracy lub podjęcie samozatrudnienia. Kursanci zostali objęci wsparciem doradczym w poszukiwaniu pracy. Praca w oparciu o nowoczesną bazę dydaktyczna umożliwiła im kontakt z nowymi technologiami oraz nowoczesnymi metodami kształcenia zawodowego. Kursanci uzyskali potwierdzenie swoich możliwości na polskim rynku pracy oraz wzmocniona została ich samoocena, jako osób z doświadczeniem migracji oraz traumą wojny. Udzielana była pomoc w zakresie aklimatyzowania się w polskich warunkach, także w zakresie spraw związanych z ochroną zdrowia, zapisywania dzieci do szkół, dostępu do książek w języku ukraińskim.